woensdag 19 januari 2011

Stage bij Tekstblog

Stage lopen bij Tekstblog

Een half jaar geleden stond er op BlackBoard een berichtje van Luuk Lagerwerf. Er was een leuke stageplek beschikbaar bij Tekstblog, een weblog over tekst en communicatie. Perfect! Ik was al op zoek naar een leuke stage en deze leek me erg interessant. Ik heb meteen gereageerd, en hier zit ik dan. Op de Hoogte Kadijk in Amsterdam, in het kantoortje van Sabel Communicatie, het moederbedrijf van Tekstblog.

Over Tekstblog

Tekstblog is een ‘onafhankelijk online platform voor tekst- en communicatieprofessionals’. Remco Verhezen, mijn stagebegeleider, heeft Tekstblog bedacht met als doel kennis over tekst en communicatie te delen. Tijdens mijn eerste stageweek in september ging de site online en werden de eerste artikelen geplaatst: werk aan de winkel dus.

Wat ik doe

Ik ben hier vooral bezig met het werven van nieuwe auteurs en het plaatsen van artikelen. Ook houd ik Twitter bij, kijk ik of er leuke evenementen zijn die op de evenementenkalender kunnen, schrijf ik zelf artikelen en mail ik veel met de schrijvers voor Tekstblog. Ik mag ook meekijken met andere projecten van Sabel Communicatie, maar hou me voornamelijk bezig met Tekstblog.

Artikelen

Het soort artikelen dat op Tekstblog staat, varieert nogal. Ze gaan allemaal over tekst en/of communicatie, maar omdat we allerlei verschillende schrijvers hebben, verschillen de artikelen ook erg van elkaar. Een greep hieruit:

De gevolgen van seksistisch taalgebruik

Van klinkklare kul tot knettergek: intensief taalgebruik

Hebben taalfouten invloed op imago?

De onvermijdelijke keuze tussen u en jij

Engels in Nederlandse advertenties: willen we met of zonder?

Meeschrijven?

Voor Tekstblog zijn we constant op zoek naar enthousiaste schrijvers die hun kennis willen delen. Heb je dus een interessant artikel gelezen, doe je een boeiend onderzoek of ken je iemand die dat heeft gedaan? Laat het ons weten en mail naar info@tekstblog.nl. Alle bijdragen zijn welkom.

1 opmerking:

  1. de link naar het artikel 'de onvermijdelijke keuze tussen ‘u’ en ‘jij’, werkt niet meer :-( Zouden jullie die weer aan de praat kunnen krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen